Arteterapie s dětmi
Výtvarný projev ve spojení s dětmi můžeme se častěji spojuje s artefiletikou, která se opírá především o výchovu v oblasti sebepoznání, o rozvoj osobnosti a jejich pozitivních rysů.
Artefiletika ukazuje na vlastní uměleckou tvorbu žáků jako na první poznávací krok a na ten má navazovat druhý krok - reflexe (uvědomění si sebe) a dialog mezi žáky, což je pro žáky zdroj nového poznání.
Artefiletika se tímto hlásí k tzv. pedagogickému konstruktivismu a k didaktickým směrům, které se zaměřují na rozvíjení tzv. myšlení vyššího řádu - tzn. učit se rozumět svým vlastním duševním procesům a pohnutkám.
- rozdíl od arteterapie spočívá v tom, že cílem artefiletiky není léčit nebo objasňovat problémy klienta, a tak se tímto přibližuje k výtvarné výchově.
- takovouto výchovou v dětech rozvíjíme citlivost, celistvost a otevřenost jejich osobnosti, stejně tak jim umožňujeme uvědomování si sama sebe, sama sebe ve světě.